Brev:
Ny rytme - 10 mdr.
15. december 2010
Alder:
10 mdr.
Ny rytme - 10 mdr.
Hej Helen
Tak for dit seneste svar, som har hjulpet os godt.
Min datter skal starte i vuggestue d. 1. marts og vi overvejer at ændre lidt i hendes døgnrytme omkring årsskiftet, så hun kører nogenlunde efter vuggestuens rytme når hun starter. Det er bare lige hvordan man griber det an? Hun sover for tiden sin længste lur om formiddagen - dette vil vi gerne ændre på, så hun sover en kort lur der og så en længere senere. Hendes rytme ser pt. ud som følgende:
04.30 ammes og sover videre
06.30 vågner
07.30 havregrød, vand af kop
08.30 -10.30 formiddagslur
12.00 rugbrød etc.
14.30-15.30 eftermiddagslur
16.00 frugt
18.00 aftensmad ( skal vi mon stadig give hende lidt grød inden nat?)
19.30 ammes og puttes
Vi tænker at hun måske skal vænnes til at sove 1 time fra 08.30-09.30 og så en længere fra 12.30 og et par timer frem?
Der var en der fortalte mig at børn i 10 måneders alderen ikke skal ammes om natten længere - at man skal tilbyde dem vand i stedet. Vi tænker at vi kunne tilbyde hende vand når hun vågner kl. 4.30 og så stå lidt tidligere op, hvis hun bliver sulten og vil ha´havregrød - og så amme hende inden formiddagsluren i stedet?
Glæder os til at høre hvad du tænker om ovenstående.
Med venlig hilsen
Mette